عمده فروشی سویا خام گوشتی باکیفیت

سویا خام محصولی است که به لحاظ دارار بودن پروتئین گیاهی در سطح مطلوبی قرار داشته و ارزش غذایی بالایی دارد. مصرف این محصول در کشور ما روز به روز در حال افزایش بوده و کسانی که دارای رژیم گیاهخواری می باشند یکی از مشتریان پر و پا قرص سویا گوشتی می باشند. این مجموعه برای تامین میزان تقاضا در بازار مواد غذایی کشور سویا خام باکیفیت را به صورت عمده و با قیمت مناسب به فروش می رساند.

عمده فروشی سویا خام گوشتی باکیفیت

نکاتی مهم برای تولید سویا خام گوشتی

نکاتی مهم برای تولید سویا خام گوشتی دانه های سویا که لوبیای سویا نیز نامیده می شوند به دلیل روغن و چربی بسیار بالایی که دارند در کارخانه ها روغنکشی می شوند و چربی آن گرفته می شود. برای گرفتن روغن این محصول دانه های سویا را با استفاده از فشار زیاد به صورت پرک در می آورند و پس از گرفتن روغن آن مواد باقیمانده کنجاله نامیده می شود که سر شار از مواد پروتئینی و ویتامین های مفید مانند ویتامین B و D می باشند.

کنجاله های سویا پس از تولید از لحاظ کیفی مورد بررسی قرار می گیرند. کنجاله هایی که کیفیت بالایی داشته باشند برای استفاده در مواد غذایی و کنجاله های با کیفیت پایین برای استفاده به عنوان خوراک دام و طیور در نظر گرفته می شوند.برخی از کارخانه ها عملیات روغن گیری و تولید کنجاله را انجام داده و سپس این مواد اولیه را به کارخانه تولید سویا عرضه می کنند. برخی کارخانجات نیز از ابتدای شروع فرایند تولید تا انتها همه مراحل را در یک کارخانه انجام میدهند.

کنجاله ها بر اساس میزان پروتئینی که در خود ذخیره دارند تعیین کیفیت شده و دسته بندی می شوند. این کنجاله ها با طی کردن یک سری مراحل و حرارت دیدن آماده برای تولید سویا می شوند. کنجاله هایی که برای تولید سویا انتخاب می شوند مورد شستشوی اصولی قرار گرفته و سپس تبدیل به آرد می شوند. آرد سویا بعد از این که تبدیل به یک خمیر روان شد وارد دستگاهی به نام اکسترودر می شود.

کارکرد این دستگاه به گونه ای است که وقتی خمیر وارد آن می شود طی مدت زمان کوتاهی حرارت نسبتا زیادی به خمیر وارد می کند. این حرارت در زمان کوتاه باعث می شود که خمیر تبدیل به ماده ای دارای بافت شده و شکل ظاهری آن شبیه به گوشت شود. پس از این که مواد از دستگاه اکسترودر خارج شدند توسط وسایل مخصوصی به ابعاد و اندازه های دلخواه برش داده می شوند که از سایز بسیار ریز تا سایز درشت این محصول را شامل می شود.

سپس محصولات به دست آمده را خشک می کنند و پس از عبور از الک و طی کردن مراحل سورتینگ، سویا خوراکی به صورت بسته بندی به بازار عرضه می شود. این محصول پس از این که فرآیند پخت را پشت سر بگذارد تبدیل به ماده ای شبیه به گوشت می گردد.

عوامل موثر بر کیفیت سویا خام گوشتی

عوامل موثر بر کیفیت سویا خام گوشتی در این مطلب عواملی که بر کیفیت سویا اثر گذار است را مورد بررسی قرار می دهیم. اولین و مهم ترین عاملی که روی کیفیت سویا تاثیر می گذارد استفاده از مواد اولیه مرغوب بوده و در صورتی که لوبیای سویا و کنجاله هایی که برای تولید سویا وارد کار خانه می شود از کیفیت بالایی برخوردار باشد سویا تولید شده نیز محصولی مرغوب خواهد بود. یکی از نشانه های مرغوب بودن سویا رنگ آن است.

در واقع هر چقدر که رنگ سویا روشن تر باشد نشانه این است که کنجاله های مرغوب تری در تولید مورد استفاده قرار گرفته اند. ارگانیک بودن محصول مهم ترین عامل تعیین کیفیت محصول می باشد. میزان پروتئین موجود در این محصول نیز عوامل موثر بر کیفیت آن است که البته این موارد به صورت عادی قابل تشخیص نبوده و تنها در شرایط آزمایشگاهی می توان آن ها را مورد بررسی قرار داد.

یکی دیگر از عوامل موثر در کیفیت این محصول شکل ظاهری آن در هنگام خیس شدن و بافت تشکیل دهنده آن است. شرایط تولید نیز از عوامل دیگر با کیفیت بودن محصول به شمار می روند. تولید بهداشتی محصول با استفاده از دستگاه های مدرن و مکانیزه یکی از مهم ترین نکات در تولید سویا می باشد. همچنین سویا هایی که با دقت بالا سورت شده باشند و اندازه های برابری دارند نیز جز محصولات با کیفیت به شمار می روند.

البته بسته بندی محصول نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورتی که بسته بندی فاقد استاندارد لازم باشد ممکن است هر نوع آلودگی و رطوبت باعث پایین آمدن کیفیت این محصول گردد.

توزیع کنندگان انواع سویا خام گوشتی باکیفیت

توزیع کنندگان انواع سویا خام گوشتی باکیفیت سویا محصولی است که امروزه در تهیه غذاهای کلاسیک و مدرن و انواع فست فود و سالاد استفاده فراوانی دارند. این محصول در غذاهای کشورهای دیگر نیز جایگاه مهمی داشته و بسیاری از غذاهای عربی، هندی و اروپایی با استفاده از این ماده غذایی تهیه می شوند. به دلیل مصرف بالای سویا در دنیا تولید آن نیز به صورت عمده و انبوه صورت می گیرد. توزیع کنندگان انواع سویا با روش های گوناگونی این مواد را به دست مصرف کننده می رسانند.

در ایران نیز توزیع و پخش سویا توسط شرکت های تولید کننده این محصول به صورت مستقیم در بازار مواد غذایی کشور صورت می گیرد. فروش سویا خام در کشور به صورت عمده در مراکز و بازارهای بزرگ خشکبار و حبوبات نیز انجام می شود و از طریق فروشگاه های کوچک تر مانند هایپر مارکت ها و سوپر مارکت های سطح شهر در دسترس شهروندان قرار می گیرد.

قیمت کلی سویا خام گوشتی باکیفیت

قیمت کلی سویا خام گوشتی باکیفیت قیمت سویا با در نظر گرفتن کیفیت و مرغوبیت آن تعیین می شود و قیمت سویا درجه یک نسبت به سویای بی کیفیت کمی تفاوت دارد. صرفنظر از کیفیت آن قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید نیز روی قیمت این محصول تاثیر مستقیمی دارد و از آنجایی که قیمت تمام مواد اولیه با قیمت دلار و ارز در کشور در ارتباط است با نوسان قیمت ارز قیمت این ماده نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

توزیع کنندگان این محصول معمولا سویا را به صورت عمده و کلی به فروش می رسانند و نکته قابل توجه در فروش کلی این محصول این است که قیمت تمام شده آن برای خریدار تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. کاهش قیمت محصول به این دلیل است که وقتی حجم زیادی از این محصول به فروش می رسد فروشنده برای اعمال تخفیف روی قیمت ها آزادی عمل بیشتری دارند.