مرکز صادرات سویا خام

سویا خام که دانه های خوراکی و بخشی از خانواده نخود است. امروزه یکی از محصولات اصلی در جهان است. سویا نیز به روغن، شیر، توفو و پروتئین تبدیل می شود و دو نوع عمده سویا که زرد و سیاه هستند، پرورش می یابد.

آنها همچنین در چین و ژاپن به نام ادامام شناخته می شوند. سویا کم چرب و کم کالری است و منبعی غنی از پروتئین، فیبر و بسیاری دیگر از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. سویا همچنین در بسیاری از بیماری ها و علائم پزشکی مفید است.

مرکز صادرات سویا خام

ویژگی های انواع سویا خام

ویژگی های انواع سویا خام سویای درجه یک و سویای تازه از لوبیای روغنی با نام علمی Glycine max تهیه می شود. ریشه سویا مستقیم و دارای شاخه های فراوان است. اما در شرایط ایران ریشه ها در عمق 30 سانتی متری خاک پراکنده می شوند.

یک باکتری همزیستی به نام Rhizobium japonicum در ریشه های سویا یافت می شود. باکتری‌های ریزوبیوم، کربوهیدرات‌ها و سایر مواد غذایی را از آوند آبکشی گرفته و انرژی دریافتی را صرف تبدیل نیتروژن هوا به یون آمونیوم و در نهایت اسیدهای آمینه می‌کند.

مقداری از نیتروژن تولید شده که مازاد مصرف باکتری است در اختیار گیاه قرار می‌گیرد و مقداری نیتروژن هم از تجزیه بافت گره‌های مرده (قطع در اثر پیری و رشد ثانویه ریشه) آزاد گردیده و در اختیار گیاه قرار می‌گیرد. عمق ریشه سویا در مرحله گلدهی ۲ برابر ارتفاع ساقه است ولی وزن خشک ریشه کمتر از اندام‌های هوایی است.

رشد ریشه تا زمان تشکیل دانه ادامه پیدا می‌کند و سپس قبل از ورود دانه به مرحله رسیدگی فیزیولوژیک متوقف می‌شود. باکتری ریزوبیوم ژاپونیکوم به صورت طبیعی در خاک‌های ایران وجود ندارد و باید باکتری‌ها همراه بذر به خاک اضافه شود. برگ‌های سویا در هنگام رسیدگی معمولاً ریزش می‌کنند که این یک صفت مطلوب برای برداشت است. سویا دارای دو فرم رشد محدود و نامحدود است. در گیاهان با فرم محدود گل‌ها در ابتدای گره‌های فوقانی به ظهور رسیده و به طرف پایین ادامه می‌یابد.

در ارقام رشد نامحدود گل دهی در گره‌های پایینی آغاز گردیده و به طرف بالا پیش می‌رود. در سویا اشکال رشد نامحدود بزرگ‌ترین بر گ‌ها در وسط بوته قرار دارند و در بخش‌های بالایی و پایینی بوته از سطح برگ‌ها و طول دمبرگ کاسته می‌شود. در ارقام رشد محدود برگ‌ها ی قسمت انتهایی بوته دارای سطح برگ کمتر و دمبرگ کوتاهتر می‌باشند، ولی نزدیک شدن به طرف پایین بوته، سطح بر گها و طول دمبر گ افزایش می‌یابد.

در ارقام سویا دارای رشد محدود دانه‌هایی که در قسمت پایین بوته تولید می‌شوند نسبت به دانه‌هایی که در قسمت بالای بوته تولید می‌شوند کوچکتر هستند. آرایش بر گ‌ها در بوته می‌تواند عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد و ارقام دارای برگ‌های عمودی نسبت به ارقام دارای بر گهای ا فتاده کارایی بالاتری از نظر فتوسنتزی دارد.

در سویا هر چه فاصله غلاف بندی ازسطح خاک بیشتر باشد، به همان اندازه برداشت مکانیزه راحت‌تر خواهد بود و غلاف به جای مانده بر روی بوته در حداقل خواهد بود. فاصله اولین غلاف‌های بوته از سطح خاک غالباً تابع ژنوتیپ و تراکم بوته است و در تراکم بالا غلاف در سطح بالاتری از سطح خاک تشکیل می‌شود.

در سویا تعداد ساقه‌های فرعی در ارقام دیررس زیاد بوده و بلعکس، در ارقام زودرس تعداد آن‌ها کمتر است. با افزایش ساقه‌های فرعی در بوته، عملکرد دانه نیز افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر بین رسیدگی محصول و ارتفاع بوته همبستگی مثبت وجود دارد به‌طوری‌که ارقام پاکوتاه زودرس و ارقام پابلند دیررس تر می‌باشند.

گرده افشانی در لوبیا روغنی خودگشنی است و میزان دگرگشنی وابسته به فعالیت حشرات از ۱٪ تجاوز نمی‌کند. وزن هزار دانه سویا ۶۰ تا ۲۰۰ گرم و با میانگین ۱۵۰ گرم است (بذر ارقام مختلف سویا اندازه‌های متفاوتی دارند مثلاً بذر کلارک درشت و رقم هیل ریز است) و روغن در پروتئین در لپه‌ها ذخیره می‌شود.

آشنایی با اسامی مواد مغذی سویا

آشنایی با اسامی مواد مغذی سویا سویای پلویی ، سویا طبیعی است که نه اسید آمینه ضروری را دارا است و دانه های سویا نیز در جهان گیاه استثنا هستند. دانه های سویا تقریباً 40 درصد پروتئین دارند. صنایع غذایی می توانند دانه های سویا را برای حفظ پروتئین خود پردازش کنند ، بنابراین دانه های سویا که مصرف می شوند دارای پروتئین زیادی هستند. مهمترین نتیجه مصرف محصولات سویا کاهش بیماریهای کشنده است.

سویا حاوی مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن و روی است که میزان آن در انواع مختلف سویا متفاوت است. پروتئین سویا ممتاز ، آرد سویا و دانه های سویا پخته شده حاوی مواد معدنی بیشتری نسبت به سایر محصولات هستند. دو ایزوفلاون مهم در سویا ، genistein ، genistein و daidzein هستند. سویا یکی از غذاهایی است که می توان محصولات زیادی از آن تهیه کرد.

با استفاده از فناوری مدرن ، انسان می تواند انواع مختلف محصولات سویا تازه را با طعم های مختلف تولید کند. دانه های سویا از نظر کیفیت پروتئین با غذاهای حیوانی هم تراز هستند. فقط یک فنجان سویا 57.2 درصد از نیاز روزانه به پروتئین را با کمتر از 300 کالری و تنها 2.2 گرم چربی اشباع شده تامین می کند. علاوه بر این ، پروتئین سویا کلسترول را کاهش می دهد. علاوه بر پروتئین مفید ، سایر مواد مغذی شامل آهن به خوبی جذب می شود. مصرف یک فنجان سویا 49.1 درصد آهن روزانه و 37 درصد نیاز روزانه را مصرف می کند. منیزیم و 41.2 درصد از نیاز روزانه به اسیدهای چرب ضروری امگا 3 را می خورد.

اهمیت خوردن سویا در ورزشکاران

اهمیت خوردن سویا در ورزشکاران مینای دندان خوب نتیجه رساندن مواد معدنی به دندان است. انواع غذاها و نوشیدنی های اسیدی می توانند مینای دندان را خراب کنند ، بنابراین برای تقویت مجدد دندان های خود ، باید از مواد معدنی استفاده کرده و سعی کنید آنچه را که از دست داده اید دوباره به دست آورید. قهرمان اصلی در اینجا کلسیم و فسفر است. این عناصر ساختار مینای دندان هستند و خوردن غذاهای غنی از آنها ضروری است اگر می خواهید دندان های خود را قوی و سالم نگه دارید. برای انجام این کار میتوانیم از سویا که سرشار از موارد ذکر شده در متن است استفاده کنیم.

عرضه کنندگان برتر انواع سویا خام

عرضه کنندگان برتر انواع سویا خام کارخانه سویای سفید خام در کشور بهترین نمونه این محصول را در بسته بندی مناسب ارائه می دهد و افراد می توانند آن را مستقیماً و با مراجعه حضوری به کارخانه خریداری کنند ، در این صورت میزان هزینه ها کاهش می یابد و افراد می توانند ارزان تر خرید کنند.

این نمونه از سویا فروش خوبی دارد. خرید سویا مرغوب به شکل بدون واسطه و مستقیم امکان پذیر است که با خرید سویا خام به این شیوه می توان در میزان هزینه های خود صرفه جویی های لازم را کرد. این امکان وجود دارد که افراد میزان سویا مورد نیاز خود را سفارش دهند و آن را در زمان اندکی دریافت کنند.

  • تبلیغات: 
    1. آیا می دانستید که سویا در دوران بارداری مضر است؟
    2. نخود و فواید آن
    3. شرکت صادراتی نخود مخصوص فلافل
    4. سویا خشک صنعتی غنی شده غیر تراریخته

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما