قیمت خرید سویا کیلویی

سویا یکی از حبوبات پرخاصیت و کاربردی در انواع غذا ها می باشد. سویا منبع غنی پروتئین گیاهی است که فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد و همچنین خوردن آن برای تمام افراد توصیه می‌شود. این ماده مغذی و مفید در برخی از استان های ایران مانند استان لرستان، کرمانشاه آذربایجان شرقی، گلستان،مازندران آذربایجان غربی اردبیل تولید می شود. این محصول به دو صورت سویا کیلویی و بسته بندی هایی در وزن های متفاوت به فروش می رسد.قیمت خرید سویا کیلویی

بررسی خصوصیاتی انواع سویا

بررسی خصوصیاتی انواع سویا دانه سویا یکی از مفید ترین و مغذی ترین مواد غذایی در میان سایر دانه ها است. سویا یک گیاه دو لپه ای است. که انواع مختلفی را شامل می شود. از جمله آن ها سویای سبز، سویا خشک و سویا بالغ است که ما به بررسی هر کدام از این ویژگی ها به طور جداگانه می پردازیم.

لوبیا سویا:به سویایی گفته می شود که قبل از اینکه به طور کامل برسد برداشت می شود. در این مرحله سویا به شکل یک لوبیای سبز است. که بسیار خوشمزه و لذیذ است. این محصول به دلیل مزه شیرین و خوش طعمی که دارد در انواع سالاد ها و غذا های مختلف استفاده می شود.

لوبیا سویا در رنگ های مختلفی وجود دارد. ازجمله سیاه، زرد و سبز که هر کدام ویژگی ها و کاربرد مخصوص خودشان را دارند.

سویای سیاه: این سویا بیشتر باب میل مردم آسیا است. آسیایی ها از تخمیر این سویا در غذاهای مختلف خود استفاده میکنند و همچنین آن ها بر این باور هستند که جوشانده این سویا دارای خواص بسیار زیادی است و همواره به مصرف آن می پردازند.سویای سبز: این سویا به دانه های جوان سویا گفته می شود. که در انواع سالاد ها و سوپ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول می تواند به شکل کنسرو نیز تولید شود.سویای زرد: از این سویا محصولات متفاوتی از جمله شیر سویا، تماری، توفو و تمپه تولید می شود. یکی از پر کار برداریم محصولی که از این سویا تولید می شود آرد سویا است .

سویای بالغ:یکی از ویژگی های این سویا این است که رنگ آن قهوه ای است. دلیل قهوه ای شدن رنگ این سویا این است که به دوره بلوغ خود رسیده است. بازارهای آسیایی مملو از این نوع سویا است.که در اندازه و بسته بندی ها و مدل های گوناگون به فروش می رسند.

سویای خشک:این سویا را اکثر افراد در فروشگاه های مواد غذایی در مدل های مختلف به صورت سویا فله ای یا بسته بندی به خوبی دیده اند‌. و اصولا بیشتر افراد این محصول را در برنامه غذایی خود جای داده اند. این محصول به دلیل اینک از جنس محکمی برخوردار است بهتر است برای استفاده در انواع غذاها خیسانده و پخته شود. این سویا به دلیل مزه خامی که دارد بهتر است همراه با ادویه های مختلف طبخ شود.

یکی دیگر از انواع سویا،سویا ترش است: این سویا به دلیل مزه بسیار خوبی که دارد به عنوان یکی از تنقلات شناخته شده است که بسیار زیاد مورد علاقه کودکان و بزرگسالان قرار گرفته است. این سویا در دسته آجیل ها قرار دارد و علاوه بر مزه خوبی که دارد دارای فایده بسیار است. علاوه بر این این محصول کلسترول و قند خون را تا حد بسیار زیادی تنظیم می کند. همچنین متخصصین تغذیه استفاده از سویا ترش را برای جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان نیز پیشنهاد می‌کنند.

یکی دیگر از انواع سویا سویا تکه ای است. به عبارت دیگر این سویا همان پروتئین سویا است. که دارای اندازه درشت تری نسبت به سایر سویا ها است. این سویا با نام‌های متفاوتی از جمله سویای خورشتی،سویای کبابی و سویا درشت در بازار وجود دارد. همانطور که از اسم این سویا مشخص است می توان آن را در انواع خورشت ها نیز استفاده کرد این سویا علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارد دارای فواید زیادی برای بدن انسان است .

آنچه باید درباره گیاه سویا بدانید

آنچه باید درباره گیاه سویا بدانید تاریخچه شناخت سویا به پنج هزار سال پیش در کشور چین بر می گردد. اولین افرادی که به فواید موجود در سویا پی بردن محققین کشور روسیه بودند.سویا یکی از پرفایده ترین دانه های گیاهی در دنیا است. این دانه ها دارای ویتامین ها و همچنین پروتئین فراوان هستند. پروتئین موجود در دانه های سویا جایگزین بسیار مناسبی برای پروتئین‌های حیوانی است. اصولاً اکثر افرادی که گیاه خوار هستند پروتئین های سویای را جایگزین پروتئین حیوانی می کنند.

همانطور که گفتیم سویا منبعی غنی از ویتامین است ویتامین های موجود در سویا عبارت آمد از :ویتامین A ،B1، B2 ،E همچنین سویا منبع غنی منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، روی و فیبر می باشد. مصرف سویا به دلیل داشتن ویتامین e تاثیر زیادی بر زیبایی پوست و مو به جای می گذارد همچنین از به وجود آمدن کم خونی در بدن جلوگیری میکند.

علاوه بر این سویا به دلیل داشتن فیبر فراوان از بیماری های مرتبط با روده بزرگ از جمله سرطان جلوگیری میکند. ویتامین های B1و B2 موجود در سویا به ترتیب از خستگی و بی حالی و به وجود آمدن آب مروارید در چشم جلو گیری میکنند. همچنین کلسیم موجود در سویا مانع از به وجود آمدن پوکی استخوان می شود.

تناسب اندام با خوردن سویا

تناسب اندام با خوردن سویا امروزه در اکثر برنامه های غذایی ورزشکاران اسم سویا به چشم میخورد.سویا به دلیل دارا بودن فیبر بسیار می تواند جزء مواد غذایی که به کاهش وزن کمک میکند قرار بگیرد. سویا می تواند از راه های مختلفی از جمله کنترل کلسترول و قند مانعی برای انباشت چربی اضافه را در بدن باشد.

به همین دلیل امروزه در زمینه تناسب اندام به شدت مورد توجه قرار گرفته است. طبق مطالعات و بررسی های که محققین انجام داده اند مردمان کشور ژاپن به دلیل استفاده مداوم از سویا همه از تناسب اندام ایده آلی برخوردار هستند.و افراد چاق در این کشور به ندرت دیده می شود.

طبق نظر متخصصان تغذیه اگر افراد چاق، سویا را در برنامه غذایی خود به کار ببرند و به طور متداوم از آن استفاده کنند. بعد از مدتی به خوبی شاهد این موضوع هستند که وزنشان کاهش پیدا کرده است. و به مرور به تناسب اندام دست پیدا میکنند.

شرکت توزیع سویا کیلویی

شرکت توزیع سویا کیلویی شرکت توزیع سویا کیلویی قصد دارد که محصولات خود را به صورت سویا عمده و خرده به فروش برساند.محصولات این شرکت از مرغوب ترین و با کیفیت ترین سویا ها تولید شده است. محصولات این شرکت در کنار کیفیت بی نظیر دارای قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر رقبا هستند.

شرکت توزیع سویا کیلویی به تولید و توزیع انواع مختلف سویا در وزن های متفاوت طبق استاندارد های جهانی می پردازد‌. همچنین این شرکت این امکان را در اختیار مشتریان خود قرار داده است که مصرف کنندگان محصولات خود را هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری خریداری نمایند.