مرکز صادرات سویا درشت مرغوب

یکی از مواد پروتئینی مفیدی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم سویا درشت مرغوب است که به دلیل داشتن ترکیبات پروتئینی غنی، جایگزین فرآورده های گوشتی نیز شده است و با مصرف آن می توانید همان فواید مربوط به گوشت را دریافت کنید. به همین دلیل است که بسیاری از مردم تمایل چندانی به مصرف گوشت و فرآورده های مرغ ندارند بنابراین سویا تازه مصرف می کنند تا نیاز بدنشان به پروتئین تامین شود.

مرکز صادرات سویا درشت مرغوب

آشنایی با سویا درشت مرغوب

آشنایی با سویا درشت مرغوب در معرفی یکی از مهمترین گیاهان گیاهی می توان سویا را نام برد که در اندازه های مختلف موجود است و بر این اساس می توان از سویا درشت نام برد که دانه های درشت و بزرگ تری دارد و نشان دهنده مرغوبیت است. در حال حاضر سایز استاندارد این محصول را در کنار کیفیت و طعم خاص خود عرضه می کند که توسط صادرکنندگان برتر سویا به بازارهای عرضه شده عرضه می شود و بدین ترتیب این محصول ارزش تجاری قابل توجهی پیدا کرده است.

سویا حاوی دانه های درشتی است که بافت شکننده ای دارند و برای تولید محصولاتی مانند پروتئین سویا خوراکی که بافت نرمی دارد استفاده می شود. این محصول را می توان با انواع مواد افزودنی ترکیب کرد. از نمک نیز برای طعم دادن به آن استفاده می کنند. با توجه به اینکه این محصول دارای مقدار زیادی پروتئین می باشد، به همین دلیل باعث ایجاد احساس سیری زودرس در معده می شود و بنابراین خوردن آن قبل از غذا مصرف غذای اصلی را کاهش می دهد و در نتیجه بهترین محصول برای رژیم لاغری خواهد بود. همچنین دارای کالری بسیار کم، چربی کم و فیبر بالا است. و بنابراین نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش و سایر قسمت های بدن دارد.

بررسی انواع سویا مخصوص غذا

بررسی انواع سویا مخصوص غذا سویا می تواند منبع ارزشمندی از مواد مغذی برای بدن باشد و مصرف پروتئین گیاهی را افزایش دهد و همچنین دارای فوایدی مانند کاهش کلسترول و فشار خون، کاهش علائم یائسگی و در صورت مصرف متعادل بر باروری زنان است. حتی مصرف سویا خطر ابتلا به ام اس را کاهش می دهد. در ادامه به ارزش غذایی تمامی فرآورده های سویا از جمله لوبیا سویا، آجیل سویا، پروتئین سویا، شیر سویا و پروتئین ایزوله سویا اشاره می کنیم.

پروتئین سویای بافت دار که در ایران اغلب به آن «پروتئین سویا» یا «سویا» می گویند و بیشتر در تهیه ماکارونی استفاده می شود، از دانه های سویا که روغن آن طی فرآیندی گرفته می شود، تهیه می شود و ظاهری زبر دارد. سویا یا سویا برشته شده، که ممکن است در طعم های مختلف باشد.

سس سویا یک چاشنی مایع پر نمک است که از دانه های تخمیر شده سویا و گندم تهیه می شود.

شیر سویا از خیساندن دانه های سویا در آب و خرد کردن آنها تولید می شود. شیر سویا اگر با کلسیم غنی شده باشد، جایگزین خوبی برای لبنیات است. پودر پروتئین سویا پروتئینی است که از سویا جدا شده است. پروتئین سویای ایزوله یک پروتئین سویا بسیار تصفیه شده با حداقل 90 درصد پروتئین است. از آرد سویا چربی تهیه می شود که بیشتر از اجزای غیر پروتئینی یعنی چربی ها و کربوهیدرات ها به دست می آید. بنابراین محصول بسیار خوبی برای تامین پروتئین به خصوص در ورزشکاران گیاهخوار است. کنسانتره پروتئین سویا حدود 70 درصد پروتئین سویا دارد و با حذف کربوهیدرات ها (قندهای محلول) از سویا تولید می شود.

توفو غذایی است که با شیر سویا غلیظ تهیه می شود. شیر تغلیظ شده به قطعات سفت و سفید که فرآیندی شبیه پنیر دارند فشرده می شود. در هر 100 گرم 76 کیلو کالری، 8.1 گرم پروتئین، 1.9 گرم کربوهیدرات و 4.8 گرم چربی وجود دارد.

تمپه یکی از محصولات سنتی سویا است که بیشتر در اندونزی تولید می شود. این محصول با کشت طبیعی و فرآیند تخمیر کنترل شده سویا در ظاهری کیک مانند تولید می شود که شبیه همبرگرهای تولید شده برای گیاهخواری است. هر صد گرم از آن حاوی 192 کیلو کالری، 20.3 گرم پروتئین، 7.6 گرم کربوهیدرات و 10.8 گرم است.

بهترین نوع سویا برای مصرف

بهترین نوع سویا برای مصرف تحقیقات یک محقق ایرانی نشان می دهد که شیر سویا می تواند در طولانی مدت نقش موثری در درمان پوکی استخوان داشته باشد.

سویا حاوی ترکیبات ایزوفلاوین است که می تواند به عنوان هورمون جنسی عمل کند. در واقع، کمبود هورمون های جنسی در دوران یائسگی، جذب کلسیم را مختل می کند و منجر به پوکی استخوان می شود. در بسیاری از کشورها مانند مالزی، چین، ژاپن و آسیای شرقی، مصرف شیر سویا در رژیم غذایی دانش آموزان دبستانی گنجانده شده است. این به دلیل برنامه تغذیه مناسب آنهاست. پوکی استخوان یک بیماری خاموش است که در درازمدت خود را نشان می دهد و فرد زمانی متوجه بیماری خود می شود که نتواند آن را درمان کند و دچار شکستگی های شدید می شود که در برخی موارد قابل درمان و ترمیم نیست. این تحقیق در پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا به پایان رسیده و در انسان نیز مشاهده شده است که ترکیبات شیر سویا قادر به کنترل و درمان این علائم بوده است.

محققان می گویند مصرف شیر سویا در زنانی که از طریق IVF یا کاشت تخمک باردار شده اند می تواند موفقیت روند بارداری را تا 6 برابر افزایش دهد و در زنانی که به این روش اقدام به بارداری کرده اند اما موفق نشده اند، شانس بارداری را افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهد زنانی که شیر سویا مصرف می کنند 50 درصد بیشتر از طریق IVF باردار می شوند و 9 درصد بیشتر احتمال دارد که باردار شوند. از طرف دیگر شیر سویا خطر سقط جنین را تا حد زیادی کاهش می دهد.

عرضه کنندگان سویا درشت مرغوب

عرضه کنندگان سویا درشت مرغوب سویا بسته بندی در بین مردم به قدری محبوب است که بیشتر مردم از سویا در غذای خود استفاده می کنند. همچنین سویا برای افرادی است که علاقه زیادی به خوردن گوشت ندارند، بنابراین فروشگاه های زیادی در سراسر کشور ایجاد شد که در این فروشگاه ها سویا می فروشند. البته به جز سویا محصولات دیگری نیز به فروش می رسد.

همچنین وب سایت های مختلفی وجود دارند که انواع سویا را در مارک ها و مدل های مختلف در سایت خود قرار داده و قیمت آن را تعیین می کنند و شما می توانید با مراجعه به این سایت ها سویا مورد نظر خود را سفارش دهید، اما در صورت نیاز فوری به سویا خام، بهتر است به سراغ فروشگاه بروید. در غیر این صورت، اگر می خواهید سویا باکیفیت را به صورت عمده بخرید، می توانید به سایت های اینترنتی مراجعه کنید، سویا نیز در این سایت ها قیمت کمتری دارد.